Wednesday, July 7, 2010

cerita masak



sebenarnye dah lame nak cite .. tapi banyak sangat halangan bile aku nak publish n3 ni so terperam la sampai harini..

sabtu and ahad yang lepas aku tak kemana pun... duduk di rumah sahaja dengan keadaan yang tak larat ni kan... baik dok rumah n tak menyusahkan orang tengok aku jalan mcam orang bawak guni beras.. n kurang sikit rase rendah diri bile duduk rumah...yela kan kalo g jalan2 sure aku tengok ramai perempuan cantik2 yang kurus2 di luar sane kan.. haa bile dah tengok tu mule la otak aku ni asik pikir kuruss je emm masalah dalaman betol aku nihh...

bile dah duduk rumah sesi sibukkan diri di dapur pun bermula... makan kat luar?? ohhh sesungguhnye memang aku akui sejak peknen ni aku dah jarang masak.. kalo tak hari2 aku masak..sian hubby dari yang tak suke makan kat luar terpakse jugak la layan sebab aku tak larat... so weekend haritu aku dah jadi kembang tekak bile hubby ajak makan kat luar ... aku rase dah bosan dengan masakan kedai ni... biarpun tak larat aku gagah jugak la masak .. asalkan puas n paling puas bile dapat masakkan lauk fav hubby n tengok die makan berselera...

ala bukan masak ape pun... masak simple2 je standard orang sakit masakkan..sambil masak tu tibe2 perut mengeras la sakit pinggang la sakit ari2la lenguh kaki la mcam2 hahah... kene plak hari yang nak masak tu both me n hubby memang tak ready pun barang2... masak ape yang ade je..nak kuar g kedai sangatlah malas...so operasi korek2 barang dapur pun bermula .. dan hasilnya adalah dibawah ini...

**menu hari sabtu**

masak lemak udang+kentang
(fav hubby)- biasela hubby i kan orang pahang -
dalam periuk lagi, udang pun belum cukup masak

sayur campur (menu wajib)

**menu hari ahad** lagi simple

kari sardin
- penah tak makan? hahah sedap tau... aku suke kari2 ni heheh
**tetap berasaskan kentang ** hahahah dah tu je yang ade .. emm lagi
telur dadar goreng.. tapi pic aku tak amik pun.. takkanla telur pun nak tempek sini kan..

so itulah sedikit sebanyak cite masak untuk harini.. jap lagi aku update cite lain plak k..

ade banyak cite dalam draf tu... ok tunggu!!

No comments:

Post a Comment