Sunday, August 23, 2009

lauk berbuka

hai ....
seperti bulan puasa yang sudah2.. seperti biasalah aku akan memasak lauk berbuka heheh... aku n hubby kalo bebuka tak perlu nak beria2.. simple2 je yang aku masak. mcamane pun aku mesti kene masak sebab my hubby suke makan ape yang aku masak pendek kate air tangan KUKU aku ni kene ngan selere die le heheh...

hubby akan tentukan menu untuk berbuka ya puan2... pada puasa yang petama iaitu hari sabtu aku telah memasak juadah berbuka dengan permulaan lauk yang sangat senang dan ringkas... bukan malas ye puan2(ayat cover) tapi atas permintaan hubby k.. iaitu jeng2

ikan bilis + petai masak tumis tempoyak

sardin masak bunga kantan+ daun kesum= pedas gile

sayur campur goreng berudang


oh ya menu bersahur aku lupe pulak nak cite heheh.... ni yang puasa pertama tau.(ahad)

tapi kawan2 aku tak snap pun pic nye aku amik je kat mane ntah pic ni tapi memang mcam ni la rupenye heheh..hubby punye faveret nasi goreng kuning..
tapi aku tak la hias nasi tu jadi mcam ni heheh...


*******************************
untuk hari kedua aku telah menyajikan juadah bersahur adalah ini ye ... kerana aku n hubby telah membuat conggakkan kalo sahur makan nasi buke pun nasi lame2 badan kami akan membelon.. so kami telah menukar menu sahur kami kepada ini ye....

roti bakar + kaya + planta

cukup kenyang untuk bertahan sehari hingga ke waktu berbuka...

dan seterusnye menu berbuka pada puasa yang kedua ni aku telah memasak...

rendang pedas ayam


sawi goreng


ikan masin


simple je kan juadah berbuka kami ? heheh no kuih muih ye heheh elakkan pembaziran sebab kalo beli sure ke tong sampah le aku humban sebab tak larat nak makan.

n hari ni merangkap hari ke tiga puasa hubby pagi2 dah request nak menu asam pedas + kacang buncis goreng campur + telur goreng + ikan goreng heheheh itu saja.. dan balik nanti aku akan bz di dapur untuk memasak hehehe....

selamat berbuka puasa heheheh........

No comments:

Post a Comment