Saturday, December 12, 2009

menu makanan lagi..



seperti kebiasaan hari ahad adalah hari masak masak saye...
sang hubby akan terus selumber pegi ke pasar .. beli ape yang die rase nak beli ikut suke hati die je. aku selaku pemasak yang rajin dan juga tidak suke merungut aku hanya turutkan saja yang di beli oleh hubby ku itu...

so hari ni die telah beli pucuk paku sedikit layu, ketam beberapa ekor (selambak), n sedikit belahan ayam untuk lauk danish esok pagi...berdasarkan dari barang2 itu tadi maka terhasillah menu2 ini ye puan2:


masak lemak ketam+berdaun kunyit

kerabu pucuk paku
kosong sebab hubby tak beli kerang atau udang heheh


baby kailan ikan masin
hahah beli last week kat cameron hehe tapi still dalam condition yang ok heheh

n telur goreng ehh takkan nak tempek gak kan telur goreng biase je kan itu pun hubby yang gorengkan heheh i yang remeh2 ni i malas nak buat hehehe..

itu lah menu hari ni.. dah siap makan dah pun emm hubby makan selera tak hengat !!! biase la memang fav die la sume ni kan .... aku ok je aku makan je ape saje heheh.. cuma ketam ni aku malas sikit nak mengesahkan die heheh so hubby yang tolong ketukkan ambik isi hehe biasela sekali sekala mengada sikit kan....

ok nak lari tajuk sikit ... ade tak sape2 tau mcamane aku nak beli belly belt? kat mane? ke ade yang nak jual? emm aku rase aku dah sampai masa kene beli la sebab rasenye potensi perut aku ni nak besar cepat tu adela ... tolong ye kot sape2 yang tau nanti info kat i okeh...

5 comments:

  1. pandai ko masak yer nana..aku ni baru terhegeh2 nak blajar..

    ReplyDelete
  2. terrer lah...k.fara ni yg dah 32 thn ni pun tak lulus2 gak masak..heheheeh...salute lah...heheheh...

    ReplyDelete
  3. naurah: ishh pandai ape naurah aku main belasah je campak
    lepas tekak hubby aku dah le heheheh....

    kakfara: tak tererla kakfara , buat lepas hubby makan je bolehla
    lagipun hubby sy tak suke makan kat luar die sangat cintakan masakan malaysia yang daripada rumah hehehe

    ReplyDelete
  4. Salam..bloghopping smpi plak kt sini..erm belly belt tu ada jual kt mothercare..bought mine kt situ jg hehe..sgt2 berguna.. :)

    ReplyDelete