Monday, December 7, 2009

luahan hati yang risau vs sedihh

aku risau dengan penambahan berat aku la huhuhu... risau sangat yela kan kalo gemuk sebab peknen ok la kan ni tak ade ape pun dah semacam je badan naik.. seperasan aku la kan sejak aku makan asid folik la huhuhuhu tensen la aku tak taula nak buat mcamane dah .. okeh takpe rileks tarik nafas panjang2 n set mind yang aku nak peknen !! huhu tapi kalo terus badan membuak2 macamane? arghh tensennnnn...

macam aku ade cakap sebelum ni aku kene bersedia menghadapi penambahan berat badan yang berleluasa bile aku dah plan nak peknen lagi.... huhuhuhuh

bukan ape setengah orang kat ofis ni mulut mcam !@#$%%^$%^ haa kutuk macam2 aku ni gemuk la ape la padahal banyak je orang lain yang lagi teruk, kenape aku jugak korang nak sebok ngan badan aku haa bende2 mcam nila yang buat aku down tau huhuhu....ntahla mybe uols sume tak penah rase situasi mcam ni kan tapi nila hakikatnye yang aku tanggung selame badan naik nihh... benci tau tak? huhuhu serius nak nangis!! ntahla kenape aku emo pun ntahla tapi lansung tak boleh aku ni gemuk ke ape lantak aku la aku ade hala tuju aku yang korang sebok tu nape?!! tapi tula mulut orang kan ... mcam tula jugak time aku peknen dulu 9bulan aku jadi bahan kutuk huhuhu perut besar la badan gemuk la busungla ape la ok takpe aku sabar je.... ha bile dah badan aku dah ok balik diam plak korang ek?

pastu now sebok balik huhuhu tension laaa huhuhu sedih pedih n tertekan tau bile hari2 kene kutuk... takpela biarla korang cakap aku sekarang esok kene kat bini korang kat diri korang tu baru padan muke, bukan tuhan tak tunjuk pun dah tunjuk dah tapi memang dasar tak sedar diri sebok lagi kata orang huhuu!!!

sorila sume sahabat aku tak pasal2 korang kene baca luahan aku ni kan huhu tapi serius harini aku sedih sangat2... ape yang mampu aku diam je n mengadu kat blog ni emm kang balik nak ngadu kat hubby plak huhuhu ...

huhuhuhuhuhuhuhu nangis dalam hati jela....

6 comments:

  1. ana, biarlah dorang tu ana, dorang tu jeles sbb bini or gf dorang tak cun mcm ana, semua tu dengki sbb tu ckp mcm2. org pregnant mmg la perut besar, sbb ade baby. abistu baby tu nk duduk mane plak kan, takkan dlm tekak, kang tekak besar kutuk lg ekekeke :P
    janji husband ana sayang kt ana. peduli kn mereka2 yg berakal cetek tu. takleh pakai dorang tu semua. sabar k ana... :) ...dimata aida, ana tetap cantik, pregnant lagi cantik, bkn semua org dpt rasa pregnant, btul tak? hehehe ikhlas ni... :)

    ReplyDelete
  2. Baru 1st time baca blog ana.. paham perasaan ana bila orang ejek gemuk, "mok mok", "si debab dah sampai.." dan macam-macam lagi lah.. mau idak stress, tapi mulut orang memang tak boleh nak tutup.. yang penting, ana happy dengan apa yang ada.. dan sihat.. dan what comes around comes around.. nanti bila isteri2 diorang dipam-pam badan, baru diorang tau langit tinggi ke rendah.. huuhuhuh..

    ReplyDelete
  3. biar la dorang tu...ntah2 mmg awk tgah peknen kot..selalu en3 awk nie emo jer..pembawa budk tu..pe pun harap harapan awk nk peknen lagi termakbul ..amin..pedulikn kata org wat tension awk jerk..

    ReplyDelete
  4. yg penting pandangan dari hubby n family...itu jerk....other people yg takder kena mengena, just butt off....pedulik aper...tak rugi pun kalau takder kawan mcm gini....bukan kita mintak duit pun kat dioarg...suka ati ler nak gemuk ker nak kurus ker...asalkan kita ada hubby sygkan kita...anak yg comel...family yg memahami abih citer....jeles ler tu....heheheheeh....ini pendapat k.fara ajelah...

    ReplyDelete
  5. thnks sume kawan2 kerana memahami saye n bagi semangat sikit..... saye dah ok dah tak mo sedih2 lagi heheh.... ape pun sayang korang sume muah muah muah!!!

    ReplyDelete
  6. hee, org pun selalu ckp kita gemuk + berisi, tp kita rasa mcm oke je, kita selesa je dgn berat mcm ni :(

    ReplyDelete